söndag 8 november 2015

Pong!

För ett par år sedan påbörjade jag ett ambitiöst projekt då jag ville bygga om min Turnigy 9X till en enhet som skulle underlätta när jag skulle flygfota. Tyvärr han jag lägga ner min flygfoto verksamhet innan jag gjorde klart mitt projekt. 



Av en slump såg jag ett Velleman Pong tvspel kit när jag beställde delar på Electrokit. Jag fick en ide om att jag skulle kunna få användning för träramen och LCD skärmen.


 Jag köpte en Plexiskiva på Biltema (här med skyddsplast på). Jag målade sedan skivan svart på undersidan.


 Här är LCD skärmen + Velleman Pong+ en voltregulator som tar ner strömmen ifrån 12V till 3V. LCD skärmen vill ha 12V och Pong 3V. Jag använder inte handkontrollerna som fanns i Velleman kittet utan drar sladdar direkt till pottar och knappar.


 Smash och serv knappen har får sitta på sidan. jag använde en skruv som går igenom träramen och aktiverar knappen. Jag har en plastdistans som skruven löper i.


 Jag moddade min Flysky GT3B bilradio till lipo batteri för ett tag sedan och då blev batterihållaren över. 


 PONG! Det går att spela mot datorn eller mot en annan person. 


 Jag har en tre läges switch där jag kan välja om jag vill använda batteri eller om man planerar en längre turnering kan man använda en 12V AC adapter.


Smash och serv knappen fick en flexande träpinne som knapp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar