torsdag 5 juli 2012

9X "Nästa nivå" del2

Arbetet med att montera in och justera alla knappar, spakar och kretskort har precis börjat!

Här är dom bredvid  varandra "Capture station" till vänster som fortfarande väntar på spakar, och mitt 9X monster bredvid som nu har fått styrspakar, trimknappar och on/off knapp på plats.
nu måste jag bestämma mig för vilken modell jag vill ha på spakarna som jag ska styra kameran med, tidigare provade jag att använda joysticks ifrån Playstationhandkontroll och det fungerade mycket bra, men jag har bara två såna och jag vill ha fyra (två på 9X och två på den lilla), eftersom det är viktigt att alla fyra spakarna är likadana om kalibreringen ska stämma när jag växlar emellan dom två.


På insidan underifrån kan man se monteringen av styrspakar, och trimknappar med PCBkort.
Trimknapparna är monterade på nylon distanser för att hamna på rätt avstånd ifrån fronten, och det fungerar väldigt bra. On/off knappen med tillhörande PCB och buzzer sitter längst ner till vänster i bild och sitter även den fast med 3st nylon distanser i fronten. På bilden syns även hur navigationsknappen ser ut på undersidan.

Nästa steg är att göra hål och montera alla switchar och pottar, och även montering av huvudkretskortet för 9X radion och LCD skärmen, men framförallt förlänga alla sladdar så att dom räcker hela vägen till sina kontakter på kretskortet.



Fortsättning följer...  


2 kommentarer:

  1. Vad är det för skärm du kör med? Det ser riktigt nice ut. Rikigt kul projekt.

    SvaraRadera
  2. Tackar!

    Den stora är en 8" 4:3 skärm som jag köpte på ebay och den verkar fungera riktigt bra, klarar mycket brus innan den går över till blåskärm

    Säljaren heter: e-worldseller

    SvaraRadera